Eva och Magdalena jobbar för en enklare och säkrare vardag i för Tidaholmsborna: ”Mycket mer än bara försäkringar på Länsförsäkringar”

Bank, försäkring och fastighetsförmedling under ett tak. Länsförsäkringar i Tidaholm brinner för att ge sina kunder en enklare vardag.
Gänget på Länsförsäkringar i Tidaholm.

Gänget på Länsförsäkringar i Tidaholm.

Eva Engström och Magdalena Falk är kollegor på Länsförsäkringar Skaraborgs kontor i Tidaholm. De har båda lång och gedigen erfarenhet och möts i sin passion för att ge sina kunder en enklare och säkrare vardag.
– Jag brinner för att vi kan ge våra kunder helheten, säger privatrådgivaren Eva Engström.

Hon har arbetat i bankvärlden i över 30 år men är relativt ny på just Länsförsäkringar.
– Det jag tycker är så bra här är att vi alltid jobbar utifrån kundens bästa. Kunderna är ju våra ägare och det är roligt att få jobba i en kundägd organisation där vi kan ge tillbaka till de som valt oss som försäkringsbolag och bank. I år har Länsförsäkringar Skaraborg delat ut 80 miljoner i återbäring till våra kunder varav 4 718 329 kr till Tidaholmskunderna. Vi har blivit alltmer populära och vi har ett angenämt men trevligt bekymmer då det kan ta lite extra tid för att få inbokat ett möte.

Eva använder sig själv av bolagets tjänster och har givetvis bytt till Länsförsäkringar.
– Det finns en sådan framåtanda här på Länsförsäkringar och man är med på banan, både lokalt och digitalt. Kunder säger ofta att de är såå nöjda och tycker att det är väldigt enkelt att ha allt under samma tak, från försäkringar, bank, jurist till fastighetsförmedling.

Den som är guldkund får dessutom möjlighet att få ett gratis bankkort, självriskreducering, 20% rabatt på privata försäkringar och andra förmåner.
– Guldkund blir man genom att man byter bank och flyttar hela sin ekonomi till oss. Grundförutsättningen är att ha en boendeförsäkring, säger Eva.

Säker i höst
Magdalena Falk är ett namn som många känner igen i Tidaholm. Hon jobbar med både bank och försäkring sedan många år på lokalkontoret.
– Eftersom vi finns på plats lokalt från 9.00 till 16.30 på vardagar är vi väldigt tillgängliga för våra kunder. Sedan finns vi såklart också på telefon och digitalt, säger Magdalena.

Samtidigt som det är naturligt att hon jobbar med att hjälpa sina kunder att teckna försäkringar så jobbar hon mycket med skadeförebyggande.
– Den här årstiden finns det enkla knep att hålla sig extra säker i mörkret. Reflexer. Alla har ju egna historier där man har hamnat i en otäck situation för att man själv inte har synts eller där man inte har sett en fotgängare på gatan. Synligheten i trafiken kan åtgärdas väldigt enkelt. Reflexväst, vanliga reflexer och reflexmössor- och vantar är bra livförsäkringar som vi säljer här hos oss.

Något annat som är extra bra är reflexhjälmar.
– En av våra storsäljare på kontoret är barncykelhjälmar. Överallt i staden ser vi barn som cyklar med våra cykelhjälmar, dessa kan man med ett hjälmrecept från BVC köpa för 149 kr hos oss. När föräldrarna handlar hos oss hittar de också vuxenhjälmarna och inser vilket billigt och gott skydd det är om olyckan skulle vara framme.

Hon tycker också att det är viktigt att man ser över sin försäkring.
– Om man är lite osäker är det bara att komma in till mig så tar vi en titt på ditt försäkringsbrev och ser till att du är välskyddad, säger Magdalena som precis som sin kollega också har både bank och försäkring via Länsförsäkringar.

Vill du kontakta Eva, Magdalena eller någon av deras kollegor? Här hittar du all kontaktinformation till Länsförsäkringar Tidaholm. 

 

 

 

 

Byline: Simon Nestor