Här är mäklaren som ser människan i varje bostadsaffär
– Jag bytte arbetsplats ett tag, säger Linnéa Norén. Men längtade tillbaka.
BOSTADSMARKNADEN - Vi har fortfarande en hög stabil marknad, säger Linnéa Norén på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling i Södertälje. Men varje affär tenderar nu att ta lite längre tid.
Linnéa Norén är fastighetsmäklare och har varit verksam i fem år. Hon är livfull och har mycket energi. Jobbar nästan jämt och älskar att ge sina kunder service.
– Viktigast för mig i jobbet är att både säljare och köpare känner sig nöjda. Att bostadsbytet blir bra och smidigt för alla inblandade är A och O.
Så Linnéa försöker möta varje kund i den situation som är vederbörandes verklighet. Vilket kan vara väldigt olika.
– Som mäklare kommer vi ofta in i livets stora händelser. För mig är det viktigt att ha med hjärtat i min professionella roll som mäklare. Att se personen bakom varje säljare och köpare och samtidigt ha ett affärsmässigt fokus för att driva processen framåt.
”Min uppgift är att styra bostadsaffären i hamn med tre nöjda parter”
Den kombinationen trivs Linnea kanonbra med.
– Det är både roligt och utmanande att möta kunder och alla är olika. Någon vill prata varje dag i telefonen och för andra räcker det med en avstämning per vecka. Min roll är att förmedla varje bostadsaffär på ett tryggt och professionellt sätt och samtidigt kunna vara transparant för mina kunder.
Ingen tvekan alltså om att hon är engagerad. En titt på omdömena på hittamaklare.se visar att hon är uppskattad av kunderna.
– Ja det är kul med många stjärnor, säger hon ödmjukt. Jag prioriterar att ha tid med varje enskild kund och uppdrag. Jag är generellt med på besiktningar och fotograferingar för att kunna presentera bostaden på bästa möjliga sätt.
Läs mer: Här kan du se Linnéas omdömen på sajten hittamaklare.se
Linnéa är väldigt rak och petig i sitt arbetssätt. Hon är trygg i sin roll och lyckas med att se till att få bäst betalt för bostäderna som hon förmedlar.
– Bra bilder är säljarens bästa sätt att kunna påverka processen. Sedan lämnar säljaren över ansvaret på mina axlar.
Linnéa trivs på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling i Södertälje. Hon började sin karriär i Göteborg city 2012 och 2014 flyttade hon hem igen och fick kontakt med kontorschefen på Länsförsäkringar Fastighetsförmedling i Södertälje och på den vägen är det.
– Jag jobbade hos två konkurrenter ett tag, men trivdes inte med arbetskulturen dels mot medarbetarna, dels mot kunderna. Här på kontoret i Södertälje arbetar man på det sätt som är mitt. Med pepp och ett lösningsorienterat fokus, alla är proffs och vi hjälper varandra. Vi har världens bästa mäklarassistenter som är noggranna och serviceinriktade vilket underlättar en mäklares vardag.
Hon fortsätter:
– Vi har också en privatrådgivare knuten till oss som snabbt kan ge besked om lånelöfte när så krävs. Vilket har räddat tre affärer för mina säljare de senaste två månaderna.
Så Linnea kom med glädje tillbaka till sitt gamla jobb igen.
– Att jag fick komma tillbaka igen säger mycket om stämningen på kontoret. Vi är affärsmässiga med hjärtat på rätta stället – mot varandra och mot våra kunder. Ett arbetssätt som jag också hoppas känns i mina kundkontakter, avslutar Linnéa.