Här är Gävlebanken på framfart som anställer fler för att möta kundernas behov

Danske Bank fortsätter växa i Sverige - särskilt i Gävle.

Nu anställer uppstickarbanken på Södra Skeppsbron fler rådgivare för att möta den växande kundskarans alla behov.

- Framåtandan och atmosfären på kontoret är smittande. Det känns inte som en typisk bank, säger Petra Carlbaum, som nyss börjat arbeta som rådgivare.

Här är Gävlebanken på framfart som anställer fler för att möta kundernas behov

Danske Bank fortsätter expandera i Sverige.

God tillväxt på alla affärsområden, ökade utlånings- och inlåningsvolymer och klartecken för etablering från Finansinspektionen för Danske Hypotek bidrar till att stärka Danske Bank i Sverige.

– Vi har sagt att vi ska vara utmanaren till de fyra stora bankerna. Våra resultat visar tydligt att vi är det också, säger Peter Löwenborg, bankchef på Danske Bank i Gävle.

Uttalandet är relevant för både Danske Bank i Sverige och för Danske Banks kontor på Södra Skeppsbron i Gävle.

– Många var skeptiska när vi etablerade oss här och inte på Stortorget men läget har ju blivit en viktig del av vårt framgångskoncept, säger Peter Löwenborg.

– Det är ett fint område som nu börjar växa, det är lätt ta sig hit, det finns gott om parkeringar utanför.

Danske Bank i Gävle har växt för varje år och nu satsar det personliga bankkontoret på Södra Skeppsbron vidare.

Petra Carlbaum och Mathias Nyberg är nya ansikten på företagssidan. – Framåtandan och atmosfären på kontoret är smittande. Det känns inte som en typisk bank, säger Petra Carlbaum, som nyss börjat arbeta som rådgivare., som är handplockad från redovisningsbranschen.

Mathias Nyberg och Petra Carlbaum, Danske Banks nytillskott på företagsavdelningen.

Mattias Nyberg kommer från privatkundsidan på samma bank. – Vi får fler företagskunder samtidigt som det införs nya regler vilket ställer högre krav på vår specialkompetens inom placeringsområdet, säger Mathias Nyberg.

– Vi som jobbar här är handplockade till banken och har bred kompetens som kunderna efterfrågar vid kundmöten.

Strategiska beslut om att ha en högre servicegrad och hög tillgänglighet och den digitala satsningen är viktiga faktorer bakom Danske Banks framgångar i Gävle.

– Vi rådgivare har en väldigt nära relation till våra kunder som gör att vi förstår kundens affärer säger Mathias Nyberg.

Om en banks största tillgång är dess renommé ligger Danske Bank bra till.

– Vi har ett gott rykte i Gävle, vi hör ofta att våra kunder rekommenderat oss till sina affärsbekanta, säger Mathias Nyberg, och tillägger: – Det tar tid att bygga upp ett förtroende och vi är medvetna om att det går fort att tappa det. Vi måste fortsätta vara ödmjuka och jobba på som vi gör. Vi tror på vårt koncept, att vara personliga och tillgängliga.

– Danske Bank ser framåt mot fortsatta satsningar i Gävle, avslutar Peter Löwenborg.

Läs mer: Så här blir du företagskund hos Danske Bank Gävle