Här är eltjänsten som uppmanar dig att använda mindre el

Nu finns en eltjänst som går mot strömmen – och vill att du ska förbruka mindre el. Alltid har miljön i fokus och ger bonus till dig som till exempel sopsorterar eller tar cykeln till jobbet.

Här är eltjänsten som uppmanar dig att använda mindre el

Grön el har du antagligen hörts talas om, men en elleverantör som vill inspirera sina kunder att sänka sin elförbrukning? Ett så miljösnällt elbolag finns faktiskt. Företaget Alltid, som är ett dotterföretag i Vattenfallkoncernen, är inte ett traditionellt elbolag som vill sälja så mycket el som möjligt. I stället vill Alltid att du som kund ska göra hållbara val genom att bland annat sänka din elförbrukning, helt utan pekpinnar och moraliserande kring förbrukning och kilowattimmar.
– Vi är alla överens om att hållbarhet är viktigt och att vi behöver hushålla med energin. Vi vet också att svenskar generellt har ett högt miljöengagemang. Då är frågan hur vi bäst påverkar dem att inte förbruka mer el än nödvändigt, säger Alltids VD Klaus Lindberg.

För att uppmuntra sina kunder att leva mer hållbart har Alltid skapat ett smart bonussystem där du som kund kan vinna så kallade ”karmapoäng” genom att göra miljövänliga val i vardagen. Du som sänker din elförbrukning, sopsorterar eller tar cykeln i stället för bilen till jobbet belönas med poäng. De kan du sedan spendera i Alltids hållbarhetsbutik. Där kan du till exempel få rabatt på streamingtjänster, presentkort på mat eller skänka pengar till välgörenhet.
– Vi vill lyfta hållbarhetsfrågan och önskar att så många som möjligt av våra kunder väljer att skänka sina pengar till välgörenhet. På sikt hoppas vi på att – med samlad kraft från Alltids community – kunna investera i hållbar energi genom exempelvis en solkraftspark. Vi hoppas att våra kunder kommer tycka att det känns bra i hjärtat, säger Klaus Lindberg.

Alltid ger miljövänlig feedback
Förutom bonussystemet engagerar sig Alltid i kundernas miljöengagemang och ger beröm, kommer med smarta tips, anordnar tävlingar och visar med tydlig grafik hur du kan minska din elkonsumtion. Varje månad får du som kund ett mejl med feedback kring ditt elanvändande. Har du förbrukat mer el jämfört med tidigare månad uppmanas du att fundera på vad det beror på och om du kan göra något för att minska förbrukningen igen.

Allt registreras genom din egen kundinlogg på Alltid.se.

Alltid fast pris, flat rate, på elen
Med sin företagsvision utmanar Alltid elbranschen som har stått och stampat på samma ställe i årtionden. I stället för krångliga avtal och finstilta fakturor som förvirrar paketerar Alltid kostnaden för nät- och elförbrukning och ger dig som kund en flat rate, alltså fast pris på elen. Med fast pris slipper du otrevliga överraskningar kalla vintermånader.
– Folk ska inte behöva sitta och spekulera på elpriset. Det jobbet gör vi. Vi förhandlar fram schyssta villkor och attraktiva priser för våra kunder, säger Klaus Lindberg.


Det här får du som kund hos Alltid:

  • Flat rate – du betalar samma summa varje månad
  • En faktura för såväl nät- som elförbrukning.
  • Schyssta villkor och rätt pris.
  • Karmapoäng om du är miljösnäll.
  • Ingen bindningstid.

Vill du också ha billigare elräkningar? Läs mer om Alltid och bli kund här.

 

Det här är Alltid

Alltid AB utmanar elbranschen med ett helt nytt erbjudande till Sveriges alla elanvändare. • Alltid paketerar kundens nät- och elavtal till en faktura.
• Alltid lovar dessutom kunden flat rate på elen, det vill säga alltid samma summa, varje månad.
• Alltid grundades 2015 och är ett fristående dotterbolag till Vattenfallkoncernen.

”Nu utmanar vi elbranschen, paketerar dina nät- och elavtal och ger dig dessutom alltid bonus om du är snäll – miljösnäll.”

Här kan du läsa mer om Alltid