Per-Olof, Rickard och Niclas på Bilbolaget i Timrå ”Vi har fokus på transportbilskundens vardag”
- Vi vet hur avgörande det är att bilen på alla sätt fungerar. Bilen är deras arbetsplats och det prioriterar vi i alla lägen.
På Bilbolaget i Timrå är det Per-Olof, Rickard och Niclas som tar hand om transportbilskunderna och alla tre förstår verkligen företagarnas verklighet.
Per-Olof Westberg och Rickard Enström har båda över 15 års erfarenhet av att sälja transportbilar av märkena Renault respektive Ford.
– Bästa egenskapen hos Per-Olof som transportbilssäljare? Rickard reagerar omedelbart och säger:
– Han är en god rådgivare, tekniskt och finansiellt. Per-Olof är duktig på hur bilens utrustning ska utformas för optimal funktion för varje enskild kund. Och han hittar bra finansiella lösningar som passar kundens behov.
Per-Olof kontrar och säger:
– Rickards styrka är att han ofta är ute på plats hos kunderna och därför lär känna dem och deras behov av transportbil i detalj. Det är tidsbesparande för kunden som ofta bara kan lyfta luren och beställa ”en bil till”, fortsätta jobba på och sen hämta bilen när den är klar. Utan att ha behövt detaljstyra.
Är du ute efter en ny transportbil – här kan du se våra aktuella kampanjer.
Per-Olof och Rickard bildar ett starkt och framgångsrikt team inom försäljningen av transportbilar på Bilbolaget i Timrå.
– Med våra två starka varumärken har vi ett komplett sortiment som ligger i framkant vad gäller utveckling. Vi har hela bredden – allt från en enkel flakbil och små behändiga skåpbilar till färdtjänstbussar, säger Per-Olof och Rickard fyller i:
– Men – en arbetsbil blir aldrig bättre än sin verkstad. Fungerar inte transportbilverkstaden så är vi rökta.
Och det är här Niclas Lindholms kompetens kommer in. Han är kundansvarig för transportbilverkstaden och mycket lösningsorienterad.
– Niclas är en doer som får saker att hända. Han klurar ut lösningar som för andra skulle sluta med uppgivenhet. Men han reder ut det, behåller lugnet och ser alltid till kundernas bästa. Han förstår också hur viktigt det är att vara tillgänglig när kunderna hör av sig och han återkopplar, fortsätter Rickard.
För Niclas del handlar det i alla lägen om att hitta den bästa lösningen för kunden.
– Företagarna måste kunna planera sin arbetsdag och därför är mitt mål att vara informativ. Jag kollar vad som fungerar för kunden och försöker organisera vårt arbete efter det. Transportbilskunderna måste ju ha bilen för att tjäna pengar så jag tänker att vi måste bara lösa det som ska fixas.
På transportbilverkstaden jobbar i dagsläget sex tekniker, alla med specialkompetens på bilmärkena Ford och Renault.
– På plats finns dessutom en teknisk verkstadscoach som kan ta emot lite snabba fall och felsöka.
Transportbilstrion på Bilbolaget är väl sammansvetsad och trivs tillsammans.
– Förutom att vi har kul på jobbet är vår styrka att vi har stor kunskap om transportbilsaffären men också att försäljning och verkstad är under ett och samma tak, det underlättar för våra kunder. Kundservice, verkstad och försäljning jobbar nära varandra. Vi har en bra relation och det märker nog kunderna. Vi löser det som ska lösas, avslutar Rickard, Per-Olof och Niclas på Bilbolaget i Timrå.
https://bilbolaget.nu/timra/sok-bil/