Det har aldrig varit tryggare att köpa en begagnad bil

Drömmer du om att köpa en ny bil?
Men saldot på kontoutdraget visar någonting annat?
Då kanske en begagnad bil som nästan är i nyskick kan vara något.
  • Markus Högbom, säljcoach på Bilbolaget i Timrå

    1/2

    Markus Högbom, säljcoach på Bilbolaget i Timrå

  • 2/2

    På Bilbolaget i Timrå har man satsat stort på begagnade bilmarknaden.

Att sätta nyckeln i låset på en sprillans ny bil kan locka, men smakar det så kostar det ju oftast också som bekant. För den som är villig att kompromissa något i drömbilsköpet så finns alternativ som både är mindre kostsamt men minst lika säkert.

Bilbolaget i Timrå har man satsat stort på begagnade bilmarknaden och det viktigaste är att kunden känner sig trygg i affären, menar Markus Högbom säljcoach.

Vi tar hand om alla inbytesbilar oavsett ålder eller skick. Dessutom är det också öppet varje dag, året om. Även på söndagar och vad jag vet är vi enda bilhandlaren i stan som har det.

— Alla begagnade fordon som vi säljer är testade och kontrollerade, vilket inte alltid är självklart. Vi har en person som enbart jobbar med inbytestester och garantifrågor. Säljarna av begagnade bilar är också specialiserade, säger han.

Givetvis är alla objekt rekondade till så nära nybilsskick som det bara går, enligt Markus Högbom.

— Vi tar hand om alla inbytesbilar oavsett ålder eller skick. Dessutom är det också öppet varje dag, året om. Även på söndagar och vad jag vet är vi enda bilhandlaren i stan som har det.

När man väl har bestämt sig för en bil finns också en del kringtjänster att lägga till. Som till exempel serviceavtal vilket innebär att allt som ska göras enligt serviceprotokollet ingår.

— Många känner inte till att det går att teckna ett sådant på en begagnad bil. Avtalet är utformat så att kunden betalar en summa per månad i förskott för att slippa den stora utgiften när det väl är dags. Så inga julklappar eller semesterresor som eventuellt dränerat kassan behöver sätta stopp för servicen.

— Priset är även rabatterat. Det är bara att ringa direkt till din personliga servicetekniker för att beställa tid. Alla kunder får en egen kontaktperson så man behöver inte gå via växeln, säger Markus Högbom.

Professionella bilförsäljare är skyldiga att ge tre månaders garanti men Bilbolaget i Timrå har gått ett steg längre:

— Vi har en garanti som gäller i två år eller 2000 mil, den ingår alltid om du är helkund. Det innebär att vi tar hand om serviceavtalet, försäkringen samt finansieringen.

Just nu pågår också en stor utbyggnad av däckhotellet och när allt är klart kommer Bilbolaget i Timrå att kunna ta emot hjul från 2000 bilar.

— Det i kombination med att vi ordnar med både finansiering och försäkring gör det enkelt för kunderna. De behöver inte ta med sig vinterdäcken hem, säger Markus Högbom.

Fakta: Plusgaranti

TVÅ ÅRS garanti eller upp till 2000 mil

FRI LÅNEBIL vid service av din begagnade bil

30 DAGARS bytesrätt. Du har rätt att byta till någon av våra andra bilar om du inte är nöjd.

KVALITETSTESTAD BIL. Samtliga bilar är kvalitetstestade av Bilbolaget.

 

Fakta: Svericeavtal Bilbolaget Timrå

ENKLARE
Du beställer jobbet direkt av din personliga servicetekniker som sedan utför arbetet på din bil. Månadsavgiften dras från ditt Volvokort och du betalar inget vid själva servicetillfället.

PERSONLIGARE
Du lämnar alltid din bil till samma person.

TRYGGARE
Högutbildade tekniker som är specialist på ditt bilmärke tar hand om din bil.

BILLIGARE
Inga prishöjningar, fast pris under avtalets löptid.

SERVICEAVTALET kan tecknas på såväl ny som begagnad bil upp till 45 000 mil.

Se mer på bilbolaget.nu

 

Kontakta Bilbolaget i Timrå

Försäljning: 060-53 56 05
Bildelar: 060-53 56 29
Verkstad: 060-53 56 15
Växel: 060-53 56 00

E-post: info@bilbolaget.nu
Terminalvägen 2, 861 36 Timrå