”Jag handlar strax före midnatt när lugnet lagt sig hemma”

Klockan är strax före 12. Jenny Aspengren har precis avlutat pappersjobbet inne på kontoret när ICA-bilen från ICA Maxi Borlänge anländer. – Kan du vänta någon minut? Jag ska bara plocka in varorna så pratar vi mer, säger hon och bär in kassarna med veckans storhandling i köket.

EGNA VAL. Att handla på nätet och får varorna hemkörda passar egentligen både unga och äldre, säger Jenny Aspengren. Det är så enkelt att göra sina personliga val av livsmedel hemma i lugn och ro.

Det är onekligen fläkt över denna 34-åriga kvinna. Hon jobbar som anställd frisör, driver inredningsbutiken Gårdsbutikenvidälven och har familj med tre barn på 11, 6 och 4 år. Plus en sambo som också jobbar mycket.
– För mig har ICA-bilen och On-line-handeln verkligen sparat tid, säger hon. Veckohandlingen brukar ta mig två timmar om jag handlar på vanligt sätt. Och nu behöver jag bara ägna max 10 minuter åt varorna när de kommer.

Vanligtvis är det på torsdagskvällen som hon gör sina inköp on-line. När lugnet lagt sig klickar hon hem de varor som saknas och betalar med ICA-kortet.
– Jag kan handla fram till kl 24 och få varorna hemkörda dagen därpå. Saknas det någon vara jag beställt så får jag alltid en ersättningsprodukt. Som är minst lika bra och ofta billigare.

Klicka hem dina varor direkt från soffan. Använd koden BLGE-ONLINE och få 5% rabatt!

Linda Sjöberg försäljningschef för On-linehandeln känner igen Jennys beskrivning.
– Det stämmer att vi alltid ersätter varan på bästa sätt. Är ersättningsprodukten billigare reduceras priset. Är den dyrare får kunden varan till samma pris.

Linda är inte förvånad över Jennys lovord om on-line-handeln. Hon hör det ofta.
– Vår kundkrets som handlar via internet har ökat explosionsartat. Vi utökar ständigt vårt team för att möta den ökade efterfrågan.

”Handla mat online är smidigt och kul”

Så en vanlig arbetsdag är det butikens proffs som handlar åt sina kunder i butiken.
– Många kunder handlar on-line flera dagar i veckan. Andra koncentrerar sig på att storhandla, berättar hon. Vi som plockar varorna är mycket kvalitetsmedvetna. Endast det bästa är gott nog för våra kunder.

Jenny håller med.
– Jag har bara fått superfina varor under dessa nära fyra år jag handlat Online. Har aldrig heller varit med om ett enda felplock.

Med ICA Maxis avancerade digitala teknik minimeras den mänskliga faktorn som felkälla.
– Vi scannar av varje beställning mot de varor vi plockar och senare också mot kundens namn på kassarna, berättar Linda.

För Jennys del är det smidigast att få varorna hemlevererade. Andra tycker det är bekvämare att själv hämta sina varor på ICA Maxi i Borlänge.
– I den mindre dörren in till pantavdelningen finns en särskild avhämtningsdisk för maximal snabb och smidig leverans.

Jenny är nöjd med det gedigna urval matvaror som finns att handla online. Och den service hon får av ICA Maxi i Borlänge.
– Jag handlar nästan allt online. Färskvaror, toapapper, konditorivaror – ja det mesta. Det är otroligt skönt att istället kunna ägna min tid åt andra saker. Som jobb eller att umgås och göra något kul med mina barn. Att handla online tror jag passar de flesta, avslutar Jenny Aspengren.

Missa inga nyheter – Följ ICA Maxi Borlänge på Facebook