Husvärdarna som brinner för hyresgästerna
– Ambitionen är att ge bästa tänkbara service till alla våra hyresgäster, säger Eva-Lena Gunningberg, marknadskoordinator på LudvikaHem.
Husvärdarna som brinner för hyresgästerna
Inom LudvikaHem är husvärdar de som står hyresgästen allra närmast.
– Mitt område är Notgården. Jag har ansvaret för 174 lägenheter och där ingår Notgårdshemmet för ensamkommande flyktingbarn, berättar Kristin Karlsson med stolthet och fortsätter.
– Att träffa hyresgästen och ta sig tid att lyssna är en viktig del av vår vardag. Vi hjälper till att lösa problem och ser till att det fungerar. Att ta hyresgästens problem på allvar är A och O.
För Kristin och hennes kollegor är ingen dag den andra lik.
– Det är tjusningen med jobbet. Ett mer varierat och inspirerande jobb får man leta efter, poängterar Kristin och man riktigt ser på henne att hon trivs.
Under vintern ligger prioritet på snöskottning, sandning och att lampor i utemiljön fungerar.
– Hyresgästerna skall alltid känna sig trygga i våra områden, påpekar Kristin.
Droppande kranar, trasiga eluttag, stopp i avlopp, lös hatthylla eller gardinbeslag som lossnat är de vanligaste småreparationerna.
– Smågrejor som vi löser så fort vi kan. För kunden är det viktigt att vardagen fungerar, säger Kristin.
Under sommarhalvåret byts snöskyffel och sandhink ut mot gräsklippare, sekatör och målarpensel.
– Utemiljön ligger mig varmt om hjärtat. Ytorna mellan husen är ju hyresgästens trädgård. Där ska det vara vackert, tilltalande och framförallt välkommande, säger Kristin.
Kristin brinner för utemiljön, hyresgästen och framförallt när hon får tid över att växla ett och annat ord med sina hyresgäster.
– Vissa hyresgäster träffar jag varje dag medan andra någon gång per år. I mitt område är den äldsta 100 år och någon lägenhet längre bort har vi en nyfödd. Ett hej och några ord betyder så mycket för alla – oavsett ålder.
Ludvika kommunfastigheter sköter förvaltningen av kommunens fastigheter och lokaler sen tre år tillbaka.
– Jag har hand om service på skolor, stadshuset, äldreboende, dagcenter mm. Vi har numera en gemensam jour med LudvikaHem där vi nås 24 timmar om dygnet, berättar fastighetsskötare Andreas Stjerna.
Kristin och Andreas har satt hyresgästen i centrum och förstått visdomsordet – den enda säkra vägen till framgång är att ge mer och bättre service än vad som förväntas av dig, oavsett vilken uppgiften är.
Trygghet, bra service och ett vänligt bemötande genomsyrar LudvikaHem och Ludvika kommunfastigheter.