De står för service och trygghet i Ludvika

Ludvika Hem ändrar sina telefontider för felanmälan, allt för att öka servicen till hyresgästen.

De står för service och trygghet i Ludvika

I dag kan du göra en felanmälan mån– fre mellan 08.30 – 09.30 till din Husvärd, samt under hela dygnet på LudvikaHems hemsida under ”mina sidor”.

– Vid en första anblick kan man tycka att det blivit sämre, säger arbetsledaren Tomas Johansson och vidareutvecklar sitt resonemang.

– Innan kunde man ju ringa under hela arbetstid och nu bara en timme per dag. I gengäld blir vi mycket effektivare på fältet och åtgärdar felen snabbare. Våra husvärdar slipper svara i telefon hela dagen och ständigt bli avbrutna i sitt arbete.

Om man nu skulle missa att ringa under telefontid? Hur beter man sig?

– Då har vi telefonsvarare, mail och hemsidan. När vi fått ett meddelande så återkopplar vi så snart vi kan, säger Tomas Johansson.

Ändringen ökar servicen och framförallt åtgärdas felen så snabbt som det bara går.

Se också: Här hittar du alla områden med småhus och lägenheter

– Det var inte alltid så trevligt att stå hos en hyresgäst och samtidigt svara i telefon. Hyresgästen kunde bli irriterad och vi kände oss stressade och framförallt tog alla arbeten mycket längre tid, säger en av LudvikaHems husvärdar Alf Simonsson.

I närmare 15 år har Alf varit husvärd i centrum och vet hur hyresgästen vill ha det.

– Jag har ansvar för 150 lägenheter plus affärslokaler i centrum. Nu får jag en möjlighet att planera min dag på ett helt annat sätt. Telefonen styr inte mitt arbete utan hyresgästens behov står i centrum, säger Alf Simonsson.

Vad gör jag om det blir ett vattenläckage?

– Vid brådskande ärenden är det alltid jouren på driftgruppen som gäller. Det finns alltid någon att nå. Den informationen finns i varje trapphus, påpekar Alf.

Alf, och alla andra husvärdar på LudvikaHem, har ambitionen att ge LudvikaHems hyresgäster den bästa servicen. Det skall vara hög kundservice och trygghet i boendemiljön.

– Vi finns i våra områden varje dag och finns alltid till för hyresgästen, säger Alf.

Trygghet, bra service och ett vänligt bemötande genomsyrar LudvikaHem.

Se också: Läs mer om allt från brandskyddsinformation till husdjur i lägenhet