Nytt arbetssätt ger bättre information och service för kunden
Nytt arbetssätt ger bättre information och service för kunden
Ska du renovera ditt befintliga badrum? Eller låta bygga ett helt nytt på övervåningen eller kanske förverkliga drömmen om en relaxavdelning i källaren?
Du kontaktar ett företag som gör ett hembesök och mäter väggar, golv, fönster och dörrar, dokumenterar hur rören går, bestämmer vad som ska rivas och vad som ska vara kvar, ja, överhuvudtaget vad som måste göras – allt för att kunna skapa en offert som du som kund sedan får ta del av.
På det traditionella sättet får du offerten hemskickad och utifrån den ska du kunna fatta ett beslut.
Nu införs ett mer kundanpassat arbetssätt hos Bergström Plattsättning, företaget som funnits i Västerås i nästan 30 år. Efter det första hembesöket blir du istället inbjuden till butiken och får möjlighet att se ditt nya badrum uppritat i detalj.
Vid besöket guidar en av företagets arbetsledare dig igenom offerten och redovisar varje moment i byggprocessen punkt för punkt. Badrummet visualiseras digitalt, förslag på kakel, klinker och inredning kan läggas till och vägen till det färdiga resultatet blir tydligare. Samtidigt har du som kund möjlighet att ställa frågor genom hela processen.
Det nya arbetssättet skapar större trygghet för kunden och minskar risken för missförstånd.
– Det här är nytt i Västerås, men vi har kollegor på andra håll som arbetar just så här. De upplever att kunderna uppskattar genomgången i butiken, det ger större förståelse för hela processen, berättar Magnus Hjulström, en av arbetsledarna på Bergström Plattsättning.
I den nya butiken på Tunbytorpsgatan har digitala visningar ersatt några av de färdiga miljöerna i utställningen. Bland annat visas material från Konradssons Kakel numera digitalt, och istället för pannå-system är endast små prover av kakel och klinker tillgängliga för att du som kund ska kunna känna på ytan och se färgen. Andra leverantörers sortiment visas dock fortfarande på traditionellt vis.
Bergström Plattsättning
Grundades: 1990 av Åke och Torbjörn Bergström. Sedan tio år tillbaka ägs företaget av Martin Corell, Magnus Hjulström och Torbjörn Bergström.
Antal anställda: Cirka 70. Företaget har egna snickare, rörmokare och plattsättare. Målare och elektriker hyrs in.
Upptagningsområde: Västerås med tio mils radie.
Adress: Tunbytorpsgatan 4C, 721 37 Västerås.
Hemsida: www.bpab.se
För offert: Kontakta Henrik Wiberg på henrik@bpab.se