Brynäs jagar guld – med hjälp av sina guldpartners
Som guldsponsor stöttar man främst A-laget men ICA Maxi sponsrar också ungdomslag och damlaget.
Onsdag, 12-tiden, restaurangen, Gavlerinken.
Vi brukar ofta åka hit och äta lunch, säger, säger Christer Johansson, handlare på ICA Maxi i Hemlingeby, en av Brynäs IF:s guldsponsorer.
– Helst på onsdagar. Då har de hemlagade köttbullar. Se det som ett tips, säger han.
ICA Maxi är en av Brynäs IF:s viktiga guldpartners och har samarbetat med klubben i tretton år.
– Brynäs IF är viktigt för Gävle. Vi har ett starkt lokalt engagemang och eftersom vi har gemensamma värderingar med Brynäs IF är de en utmärkt samarbetspartner för oss, säger Christer Johansson.
Som guldsponsor stöttar man främst A-laget men ICA Maxi sponsrar också ungdomslag och damlaget.
Läs mer om sponsring och samarbeten
Brynäs Dam Plus är en satsning där också byggföretaget Prenova Bygg och Projektutveckling och Svenska Kommunförsäkring AB ingår.
– I vårt fall vill vi stötta seriösa satsningar på barn och ungdomar oavsett kön, säger Christer Johansson.
När det gäller ungdomshockeyn är man bland annat med på satsningen “Morgondagens brynäsare” och “En bra start”, ett projekt som går ut på att hjälpa barn och ungdomar in i idrotten på sina villkor.
– Det kan vara ungdomar som vill spela hockey men inte har råd. I satsningen ingår också att arbeta mot mobbning och att lära unga vårda sina kompisar.
Traditionella gemensamma aktiviteter utanför hockeyrinken ingår också, som träffar i butiken i Hemlingby köpcentrum.
– Spelare kan komma till oss och tipsa om kost eller spela hockeyspel med ungdomar till exempel, säger Christer Johansson.
Förutom Brynäs IF sponsrar ICA Maxi fotbollslaget Gefle på ungefär samma sätt, detsamma gäller Gävle Golfklubb, Micke Larson Racing, IK Huge hockey/fotboll, Gefle IF friidrott med flera.
ICA Maxi har också samarbetsavtal med Unicef och Barncancerfonden, bland annat genom satsningen “Ride for hope”, där cyklister bokstavligt talat trampar för livet.
– Vi hade cyklister på besök i butiken under den kampanjen, säger Christer Johansson.