Försäljningschef Roger Stenander på Holmgrens bil i Örebro: ”MRF representerar den seriösa delen av bilbranschen”

Sedan starten på 1960-talet har Holmgrens Bil hjälpt sina kunder att köpa sin första bil, underhålla och reparera den, sälja den – eller skaffa en ny.
– Av erfarenhet vet vi att många som vill byta eller köpa en bil är så köpsugna att de inte är tillräckligt observanta eller tar reda på vad man bör tänka på innan köpet. Ha is i magen, ta det lugnt och kontakta en MRF-ansluten bilfirma, säger Roger Stenander, försäljningschef.

Roger Stenander, försäljningschef på Holmgrens Bil i Örebro.

Holmgrens Bil en av Sveriges största privatägda bilkedjor. De finns på 18 orter från Helsingborg ända upp till Örebro där Roger Stenander är försäljningschef. De har varit medlemmar i Motorbranschens Riksförbund (MRF) sedan 1994.
– MRF representerar den seriösa delen av bilbranschen, såväl inom handel som service och verkstad. De ställer höga krav på sina medlemmar, inte minst när det gäller affärsmannaskap, miljö, kvalitet och kompetens, säger han.

Holmgrens Bil har ett stort sortiment av både nya och begagnade bilar, inte mindre är 12 nybilsmärken finns representerade i koncernen. De har även skadeverkstäder och ett däckcenter med hantering av sommar och vinterhjul – På de orter där vi har däckcenter har vi dessutom däckhotell där du kan förvara dina hjul tryggt och säkert. Du kan även lämna in bilen för all typ av bilservice, byte av vindruta, lagning av stenskott och bilvård, säger Roger Stenander.

Vi möter våra kunders krav på ett kunnigt och professionellt sätt

MRF arbetar för bilbranschens bästa med kunden i fokus. Vilka rättigheter har du som köpare och vilka krav kan du ställa? Det vet de MRF-anslutna bilhandlarna.
– När du som kund tittar på en begagnad bil hos en MRF-ansluten bilfirma så ska det alltid finnas en varudeklaration som visar att den är genomgången och beskriver bilens skick. På baksidan kan kunden läsa allt om sina rättigheter vid bilköpet, säger Roger Stenander.

Läs mer om Holmgrens bil här

Roger berättar att alla medlemmar har förbundit sig att följa vissa krav och riktlinjer. Detta gäller exempelvis MRF-garantin och MRF:s kundskydd. Kundskyddet innebär att MRF alltid svarar för att köparen erhåller den ersättning Allmänna reklamationsnämnden (ARN) rekommenderat vid en eventuell tvist.
– Det är bara MRF-anslutna bilföretag som har rätt att lämna MRF-garanti, en av branschens tryggaste för kunden, säger Roger Stenander.

Den digitala utvecklingen i bilbranschen går snabbt och för att kunna följa med in i framtiden får alla medlemsföretag kompetensutveckling, men även tillgång till information kring bland annat nya lagar och regler.
– Våra kunder kan alltid känna sig trygga när de anlitar oss. Förutom att vi har MRF i ryggen har vi kunnig och utbildad personal, hög kundservice – och vi håller dessutom alltid vad vi lovar, avslutar Roger Stenander.

Läs mer om MRF här

Köptrygghet med MRF

● Medlemsföretagen följer alltid Allmänna reklamationsnämndens beslut.

● När du köper bil av ett MRF-företag får du en exklusiv MRF-garanti.

● När du köper en begagnad bil så ska det alltid finnas en varudeklaration.

● Uppgifterna i varudeklarationen avser bilens skick vid säljtillfället och bygger på provkörning och kontroll av bilens kondition och säkerhet.