Långa middagar och nöjda kunder – då trivs Albin i Västerås som bäst

Många möjligheter, hållbara val och nära relationer. Det gillar Albin Törnsten. Oavsett om det gäller en kväll på någon av Västerås restauranger eller på jobbet med Sveriges nöjdaste bankkunder.

När Albin Törnsten inte hjälper sina kunder på Länsförsäkringar Bergslagen med deras bankärenden ser du honom troligtvis på något av Västerås alla matställen. Han gillar att umgås och upptäcka nya smaker.

Planerat ett restaurangbesök, men svårt att få bord? Det kan vara Albin Törnsten som är boven. Han är ofta på restaurang, och han ber gärna om att få ha bordet extra länge. Mat ska njutas ordentligt, och ätas i många rätter, är hans filosofi.
– Jag gillar att äta med andra: vänner, familjen eller min sambo. Och jag vill ta in flera olika rätter. Det blir ett helt annat socialt sammanhang då, säger han.

Han är uppvuxen med att ha en egen portion att äta av, men hans sambo, som har libanesisk bakgrund, har fått upp hans ögon får smårätternas tjusning.
– Det föredrar jag. Man plockar och konverserar och testar. Många små rätter, där man mixar olika kulturer.

Vill göra val som känns bra i magen
Albin har idrottsbakgrund och ett intresse för hur kroppen fungerar. Det i kombination med ett miljöengagemang har gjort att matintresset främst riktat in sig på vegetarisk mat.
– Jag tror att vi behöver ställa om vår kost. Jag är emot tvång, men successivt behöver vi pröva vilka möjligheter som finns, säger han.

Att hans arbetsgivare, Länsförsäkringar Bergslagen, är ett företag med hållbarhet som grundläggande affärsidé känns bra. Företagets långa historia av kollektivt ansvar ger en särskild syn på långsiktighet, som går igen i alltifrån det skadeförebyggande arbetet till synen på miljöansvar och att ta hand om det samhälle man är en del av.

Albin uppskattar att Länsförsäkringar Bergslagen tar ansvar och jobbar långsiktigt med hållbarhetsfrågor. Vi behöver alla ta hand om vårt samhälle vi är en del av.

Sveriges mest nöjda bankkunder för sjätte året i rad – så här enkelt blir du bankkund

Bra när kunderna är med och påverkar
Det märks tydligt att Länsförsäkringar Bergslagen ägs av sina kunder, tycker Albin.
– Här har kunden möjlighet att påverka, och gör det också. I grund och botten är det kunden som är vår arbetsgivare. Företagets historia, där kollektivet hjälps åt i både framgång och motgång, finns i vårt dna. Vi är starka tillsammans.

Lokalt och nära är nyckeln
Hans eget jobb som bankrådgivare för privatkunder är tacksamt, tycker han.
– Att få bygga relationer med människor, och kunna vägleda dem till en bättre ekonomisk situation med hjälp av lösningar som jag tror på. Det är roligt, säger han.

Och uppenbarligen uppskattat av kunderna.
– Att vi kan leverera hela den ekonomiska tryggheten under samma tak och att vi är så lokalt förankrade tror jag är nyckeln till att kunderna är så nöjda. De kan höra av sig till oss nästan oavsett vad det handlar om, och den de ringer till är också den de fysiskt träffar på kontoret. Det är ovanligt.

Länsförsäkringar har Sveriges mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling – få en enklare vardagsekonomi med oss.

 

Sveriges mest nöjda kunder enligt SKI

Varje år gör Svenskt Kvalitetsindex (SKI) en undersökning om hur nöjda kunderna är i olika branscher. Kunderna får svara på en rad frågor och ranka de olika bankerna, försäkringsbolagen och fastighetsförmedlingarna.

Länsförsäkringar toppar i år flest kategorier, hela sju stycken:

  • Bolån
  • Privat Bank
  • Privat Försäkring
  • Privat Pension
  • Företag Bank
  • Företag Försäkring
  • Fastighetsförmedling

(källa: SKI)