Ingrid i Västerås står bakom Sveriges nöjdaste kunder
Ingrid Fils, skadejurist på Länsförsäkringar Bergslagen, försöker klämma in några effektiva lunchpass på gymmet så ofta hon kan. Det är som balsam för själen.
Att köra hårt är Ingrids melodi. Ett lyckat träningspass är ett pass som lämnar kroppen fullständigt slutkörd.
– Hård träning har alltid varit en del av mitt liv. Oftast i grupp. Om man tränar högintensivt kan man träna på en begränsad tid men ändå få bra resultat. Det ger både fysisk och mental styrka, säger hon.
Kunderna märker att alla här gärna vill göra det lilla extra
Alla tar ansvar för kunden
På Länsförsäkringar Bergslagen är hon skadejurist, och finns som stöd för skadeorganisationen i försäkringsjuridiska frågor. Hon tror att medarbetarna är den viktigaste orsaken till att kunderna är så nöjda.
– Kunderna märker att alla här gärna vill göra det lilla extra, och tar ansvar för att kunden hamnar rätt hela vägen.
Inställningen och det faktum att Länsförsäkringar är så lokala är nyckeln till den ömsesidiga kärleken mellan kunderna och medarbetarna, tror hon.
– Vi ska vara enkla att nå och få kontakt med. Vi värderar våra kunders förtroende och är engagerade. Det är inte vi och dem, utan bara vi. Vi handlar i samma affärer, tränar på samma gym och hämtar på samma förskolor.
Behöver du anmäla en skada – så gör det direkt i appen. Läs mer om våra digitala tjänster här.
Behöver ta hand om sig
På gymmet är hon instruktör och leder pass på kvällarna. Och så försöker hon så ofta hon kan klämma in ett effektivt lunchpass.
– Man ska prestera på jobbet, vara en bra mamma, hinna med vänner och allt. Om jag tar ut mig helt på gymmet blir jag pigg sen. Det tar bort stress och ger ett lyckorus. Det är som balsam för själen.
Engagemanget är uppskattat
Som samhället ser ut idag gäller det att se till att ta hand om sig, tänker hon. Och den värld vi lever i. Att Länsförsäkringar Bergslagen utökat sitt skadeförebyggande arbete till att mer tydligt jobba med hållbarhet ur flera perspektiv tror Ingrid också är populärt hos kunderna.
– De ser att vi jobbar med vår och deras miljöpåverkan, att vi ger reflexvästar till förskolebarn, att vi engagerar oss i det lokala idrottslivet. Och det är det många som gillar.
Vill du kontakta oss så hittar du våra kontaktuppgifter här.
Sveriges mest nöjda kunder enligt SKI
Varje år gör Svenskt Kvalitetsindex (SKI) en undersökning om hur nöjda kunderna är i olika branscher. Kunderna får svara på en rad frågor och ranka de olika bankerna, försäkringsbolagen och fastighetsförmedlingarna.
Länsförsäkringar toppar i år flest kategorier, hela sex stycken:
- Bolån
- Privat Bank
- Privat Försäkring
- Privat Pension
- Företag Försäkring
- Fastighetsförmedling
Källa: SKI