Helen i Sala står bakom Sveriges mest nöjda kunder

Efter ett helt liv i Sala är det inte konstigt att Helen Hildén får heja på många när hon är ute på stan. Som del av både stans mest anrika orkester och ett av stans mest populära företag – Länsförsäkringar Bergslagen – kan hon verkligen känna sig uppskattad.

När Helen Hildén inte står på rad två i Sala blåsorkester är det på Länsförsäkringar Bergslagen i Sala som hon hjälper kunderna med deras bank- och försäkringsärenden.

Helen Hildén har inte gått arbetslös många dagar i sitt vuxna liv. Sist det hände – för 27 år sedan – passade hon på att lära sig att spela saxofon. Redan efter ett par år fick hon plats i Sala blåsorkester. Där är hon fortfarande kvar.
– Det är roligt att spela tillsammans. Det är både killar och tjejer och olika åldrar. Vi pratar nästan aldrig om vad vi jobbar med. Det är musiken som för oss samman.

Varje vecka får jag höra någon som är glad för att de har kommit till oss.

Mångsidigt arbete
Känslan av gemenskap får hon även på jobbet. På Länsförsäkringar Bergslagens kontor i Sala är hon en av åtta anställda.
– Vi är som en familj. Alla jobbar för varandra.
Även i kundrelationerna gäller det att kunna rycka in för varandra. Helen är i grunden försäkringssäljare, men tar även bankärenden och försöker lotsa rätt i företags-, lantbruks- och skaderegleringsärenden.
– Det är en del av tjusningen. Man vet aldrig vad en kund som kommer in vill göra. Köpa en brandsläckare eller teckna en hemförsäkring eller öppna ett konto? Servicen är jätteviktig.

Känner sig uppskattad
Just service är också en av de kategorier där Länsförsäkringar får allra högst betyg av kunderna, i den årliga undersökning som görs av Svenskt Kvalitetsindex, SKI. Där toppar Länsförsäkringar i inte mindre än sex kategorier.
– Varje vecka får jag höra någon som är glad för att de har kommit till oss. Att vi är ett ställe som hjälper till och som ser folk i ögonen. Det är så kul att höra att det inte bara är jag som känner det. Att jag känner mig uppskattad är en stor orsak till att jag trivs så bra, säger Helen.

Vill du veta mer om våra tjänster inom bank och försäkring? Här kan ni läsa om våra erbjudanden.

Helen Hildén känner varje dag uppskattning från kunderna och det är en stor orsak till att hon trivs så bra på Länsförsäkringar Bergslagen.

Roligt att glädja andra
Länsförsäkringar Bergslagen har varit en del av Salabornas vardag i över 170 år. Sala blåsorkester har funnits i 90 och är en väletablerad del av Salas kulturliv. Varje valborg, första maj och nationaldag spelar de på kommunens allmänna firanden. Men de gör också egna konserter, ibland med gästartister som Robert Wells eller Triple & Touch.
– Det är roligt att glädja andra med musik. Men det är också bra för egot. Musiken betyder mycket för mig, säger Helen.
Efter 25 år i orkestern, 17 år på Ticket och snart 10 år på Länsförsäkringar Bergslagen blir det många hejanden när Helen går på stan.
– Det är klart att jag känner igen många människor efter alla år, säger hon.

Vill du kontakta oss, så hittar du våra kontaktuppgifter här.

Sveriges mest nöjda kunder enligt SKI

Varje år gör Svenskt Kvalitetsindex (SKI) en undersökning om hur nöjda kunderna är i olika branscher. Kunderna får svara på en rad frågor och ranka de olika bankerna, försäkringsbolagen och fastighetsförmedlingarna.

Länsförsäkringar toppar i år flest kategorier, hela sex stycken:

  • Bolån
  • Privat Bank
  • Privat Försäkring
  • Privat Pension
  • Företag Försäkring
  • Fastighetsförmedling

Källa: SKI

Läs mer om utmärkelserna här!