Angelica i Sala står bakom Sveriges nöjdaste kunder

Efter många år som elitryttare och egenföretagare har Angelica Zackrisson sadlat om. Nu hjälper hon Salaborna med både bank- och försäkringsärenden på Länsförsäkringar Bergslagen.

Hon tävlar inte lika mycket som förr men Angelica Zackrisson hoppar gärna upp i sadeln efter en dag på jobbet där hon hjälper Salabor med bank- och försäkringsfrågor på Länsförsäkringar Bergslagen.

För elva år sedan hittade Angelica Zackrisson sina drömmars hästgård, och flyttlasset gick från västkustens Uddevalla till Bergslagens landsbygd. Där bor hon sedan dess med tio hästar, två hundar, en katt, två barn och en man.

Men det var först hösten 2018 hon började jobba på Länsförsäkringar Bergslagens kontor i Sala, där hon hjälper kunderna med både bank- och försäkringsärenden. Och hon trivs bra med sitt nya liv.
– Bolaget är så stort och tryggt, och jag trivs jättebra med alla kollegor och kunder. De flesta är så supernöjda med Länsförsäkringar, säger hon.

Sveriges mest nöjda bankkunder för sjätte året i rad – dags att byta bank?

Det är skönt att kunna träffa kunderna på riktigt
Lokalförankringen och lyhördheten är det som starkast har bidragit till att Länsförsäkringar har Sveriges mest nöjda kunder, tror hon.
– Kunderna får bra hjälp på nätet och telefon, men det är skönt att kunna ses på ett lokalkontor också.

Att Länsförsäkringar Bergslagen är kundägt märks hela tiden i vardagen.
– Det känns att vi svarar mot kunderna och inte några aktieägare, och det påverkar stämningen. Kunderna känner sig trygga. De vet att en del saker som händer andra banker och försäkringsbolag inte kan hända oss.

Försäkringar för allt du bryr dig om – ta reda på om du är rätt försäkrad.

Att vi är lyhörda och finns och nära våra kunder tror Angelica är en stor anledning bakom att Länsförsäkringar toppar i SKI:s kundnöjdhetsmätningar år efter år.

Livskvalitet i stallet
På kontorstid får kunderna all Angelicas uppmärksamhet. Övrig tid är det gården, djuren och familjen som upptar hennes tid. Efter ett liv som professionell ryttare är hästarna nu en hobby, men hon rider och tävlar fortfarande.
– Som sexåring fick jag min första häst, och sen dess har jag aldrig varit utan dem. Mina föräldrar har fått dela mitt intresse och har stöttat supermycket. Nu bor de i huset intill vårt, berättar Angelica.

Barnen är också djurälskare.
– Sexåringen har en egen ponny. Treåringen älskar alla djur – även spindlar, ormar och insekter. Så han har tagit djurintresset ett steg längre.

Angelica har själv alltid älskat djur.
– Nu när jag jobbar på dagarna är det så skönt efter en dag på kontoret att gå ut i stallet eller promenera med hundarna. Det ger livskvalitet. Man får så mycket kärlek tillbaka – den där villkorslösa kärleken är det största de ger.

Precis som Länsförsäkringar Bergslagen ger till sina kunder?
– Ja, exakt. Fast vi har förstås vissa villkor och regler att följa, skrattar Angelica.

Länsförsäkringar har Sveriges mest nöjda kunder inom bank, försäkring och fastighetsförmedling – få en enklare vardagsekonomi med oss.

Sveriges mest nöjda kunder enligt SKI

Varje år gör Svenskt Kvalitetsindex (SKI) en undersökning om hur nöjda kunderna är i olika branscher. Länsförsäkringar toppar flest kategorier i sina branscher, hela sju stycken:

  • Bolån
  • Privat Bank
  • Privat Försäkring
  • Privat Pension
  • Företag Bank
  • Företag Försäkring
  • Fastighetsförmedling

(källa: SKI)