Kerstin i Örebro står bakom Sveriges mest nöjda kunder

Nära till jobbet är inte alltid en fördel. Inte om man som Kerstin Rossignol gillar att cykla. Långt. Motionen ger henne kraft att serva Sveriges mest nöjda kunder.

När hon inte hjälper kunderna till ett tryggt och bra sparande cyklar Kerstin Rossignol, placeringsrådgivare på Länsförsäkringar Bergslagen, gärna mycket – och långt.

Kerstin bor ett stenkast från jobbet som placeringsrådgivare på Länsförsäkringar Bergslagen i Örebro. Det är tur att hon har sommarstugan några mil utanför stan. Många örebroare har sett henne svischa förbi på vägarna längst med Hjälmaren, på sin racercykel. Sen några år tillbaka upptar cyklingen mycket av hennes tid utanför jobbet.
– Jag känner att jag mår bra, får frisk luft och nu på våren får jag se alla färger komma i naturen. Det är en form av träning som är ganska skonsam också, säger hon.

Vi har en så nära relation med kunderna, och de vet att vi finns till för dem och inga andra.

35 mil för välgörenhet
Rekordet i ett sträck är 20 mil. Men en av de häftigaste turerna gjorde hon med välgörenhetsorganisationen Ride of Hope, när de på tre dagar tog sig från Örebro till Stockholm, via Västerås och Uppsala. En tur på totalt 35 mil.

Vill du ha tips på hur du kan komma igång med ditt sparande? Läs mer här.

Kerstin Rossignol tror att det är den nära relationen med kunderna som gör att kunderna ger Länsförsäkringar Bergslagen så höga betyg i kundnöjdhetsundersökningar.

Nära relation med kunderna
Träningen gör förstås också att Kerstin är ännu mer alert när hon är på jobbet. Och hon är inte så förvånad över att företaget får så höga betyg i kundnöjdhetsundersökningar. I dessa tider av turbulens hos vissa andra delar av bankbranschen är det trevligt att vara del av ett kundägt bolag, tycker hon.
– Vi har en så nära relation med kunderna, och de vet att vi finns till för dem och inga andra, säger hon.

Helhet och tillgänglighet
Återbäringen och att ha allt – försäkring, bank, pension och fastighetsförmedling – under ett och samma tak är saker hon tror ökar på kundnöjdheten. Liksom tillgängligheten – det är få andra bankkontor som har öppet till klockan 18 nästan alla vardagar. Som kund är det lätt att få känslan av att vara ute och cykla i valet av sparformer, fonder, långsiktiga och kortsiktiga mål och annat.
– Det är när jag kan hjälpa kunderna att strukturera sitt sparande och på sikt nå sina mål som jag känner att jag gör mest nytta, säger Kerstin.

Vill du kontakta oss så finns våra kontaktuppgifter här.

Sveriges mest nöjda kunder enligt SKI

Varje år gör Svenskt Kvalitetsindex (SKI) en undersökning om hur nöjda kunderna är i olika branscher. Kunderna får svara på en rad frågor och ranka de olika bankerna, försäkringsbolagen och fastighetsförmedlingarna.

Länsförsäkringar toppar i år flest kategorier, hela sex stycken:

  • Bolån
  • Privat Bank
  • Privat Försäkring
  • Privat Pension
  • Företag Försäkring
  • Fastighetsförmedling

Källa: SKI

Läs mer om utmärkelserna här!