Alexander i Karlskoga står bakom Sveriges mest nöjda kunder

Kanske har du sett honom på padelbanan. Eller på Länsförsäkringar Bergslagens kontor i Karlskoga. Alexander Aronsson brinner för fart, fläkt och att göra människor glada. Det får han utlopp för både på fritiden och jobbet – med Sveriges mest nöjda kunder.

Alexander Aronsson, bankrådgivare på Länsförsäkringar Bergslagen i Karlskoga, kan du träffa både när du gör dina bankärenden och när du gör dig redo för en match i padelhallen.

Storstaden har sina lockelser. Men det är ändå något visst med att vara hemma. Efter några år i Göteborg för studier och jobb är Alexander Aronsson tillbaka i Karlskoga. Uppväxtorten där han har sin familj, sina vänner och kan varje kvarter.

Jag brinner verkligen för kundnöjdhet. Jag mår som bäst när en kund lämnar kontoret och är glad.

Att hans flickvän gick med på att flytta med till Karlskoga är han evigt tacksam för. Förutom henne är grabbgänget kärnan i umgänget. Två kvällar i veckan ses de i padelhallen i Karlskoga.
– En del av dem har jag haft kontakt med sen 10-15-årsåldern, säger han.

Full fart hela dagen
Dessutom reser han och flickvännen mycket. Samt gymmar, spelar golf, kör motorcykel, går på bio och ordnar middagar. Och umgås med syskon och syskonbarn.
– Klockan nio på kvällen brukar man kunna hitta mig i soffan hemma med lite mat i näven. Fram till dess händer det grejer hela tiden.

Funderar du på att byta bank? Här kan du läsa om våra banktjänster.

Alexander Aronsson trivs som bäst när en kund lämnar kontoret och är glad och känner sig hjälpt.

Högst betyg av alla
Även på jobbet som bankrådgivare på Länsförsäkringar Bergslagen i Karlskoga gillar han fart och fläkt.
– Det roligaste är när jag har mycket att göra. Och jag brinner verkligen för kundnöjdhet. Jag mår som bäst när en kund lämnar kontoret och är glad och känner sig hjälpt, säger han.

Att Länsförsäkringar Bank återigen fått högst betyg av alla svenska banker både som privatbank och som bolånegivare tror han beror på flera saker. Helhetserbjudandet – det vill säga att kunderna kan ha både bank, försäkring och fastighetsförmedling samlat på samma ställe. Men framför allt att de är kundägda, och att det gör dem tillgängliga på ett helt annat sätt.
– Vi lyssnar på vad kunderna vill. De vill kunna träffa oss fysiskt och inte bara digitalt, och ha bra öppettider. Och så tror jag att vi har fördel av att vara en lite mindre bank. Det gör oss snabbare och lättare att få kontakt med.

Glad i padel
De som jobbar på Länsförsäkringar Bergslagen är precis som kunderna. De bor på samma gator, handlar i samma affärer, lämnar på samma förskolor. Och spelar i samma padelhall. Ser ni någon som är lite väl sprallig på planen får ni ursäkta.
– På jobbet måste jag hålla mig till regelverk och vara fokuserad. På padelbanan kan jag slappna av, tjoa och tjimma och släppa alla problem runtomkring, säger Alexander.

Vill du kontakta oss, så hittar du våra kontaktuppgifter här.

Sveriges mest nöjda kunder enligt SKI

Varje år gör Svenskt Kvalitetsindex (SKI) en undersökning om hur nöjda kunderna är i olika branscher. Kunderna får svara på en rad frågor och ranka de olika bankerna, försäkringsbolagen och fastighetsförmedlingarna.

Länsförsäkringar toppar i år flest kategorier, hela sex stycken:

  • Bolån
  • Privat Bank
  • Privat Försäkring
  • Privat Pension
  • Företag Försäkring
  • Fastighetsförmedling

Källa: SKI

Läs mer om utmärkelserna här!