Högt i tak, teamkänsla och många skratt på Din Elon

Anders, Anna och Anton är anställda på Din Elon. Inte i samma stad. Men hos samma arbetsgivare. Och trots att de har helt olika yrken ger de alla samma svar på frågan. Vilket mål har du i jobbet?
– Att göra allt för att lösa det kunden vill ha löst. Plus trivas och ha riktigt kul på jobbet.

Högt i tak, teamkänsla och många skratt på Din Elon

– Jag ser jobbarkompisarna som min andra familj, säger Anna Robey säljare på Din Elon butik i Mora. Vi är ett sådant bra team som stöttar och peppar varandra. Vi hjälps åt mot samma mål och det gör att jag trivs så otroligt bra.

Anton Melin håller med. Han är installatör i samma butik och han trivs också kanon.
– Jag levererar och installerar vitvaror hemma hos våra kunder, berättar han. Dessutom forslar jag bort kundernas gamla vitvaror. Får styra mitt jobb väldigt mycket själv och det uppskattar jag.

”En bra stämning mellan jobbarkompisarna ger en bra stämning i butiken”

Alla yrkesroller inom Din Elon har samma fokus: Att alltid ta hand om kunderna på bästa sätt. Utifrån varje enskild kunds önskemål.
– Varje möte med en kund är unikt, säger Anders Vestlund, butikschef på Elon på stan i Söderhamn. I detta möte är uppdraget att ta reda på hur jag på bästa sätt kan medverka till att det kunden funderar på blir löst. Vi som jobbar på Elon har alla detta fokus, oavsett var i kedjan vi träffar kunden.

Anton instämmer.
– Efter installationen av vitvaran går jag igenom med kunden hur allt fungerar. För mig är det jätteviktigt att kunden kan använda grejorna när jag åkt därifrån. Liksom att de fått idéer på något ytterligare som kan underlätta deras vardag som jag har upptäckt under besöket.

Anna som säljare möter kundens första frågor och hon trivs som allra bäst just i dessa möten.
– Jag är en mycket social person. Älskar att träffa människor men också att känna i hjärtat att jag hjälper till med något som min kund inte hittat lösningen på.
Hon funderar en stund innan hon fortsätter:
– Mora är en liten stad och här känner folk igen varandra. Jag tycker om mötet med kunderna också utanför butiken med lite småprat och jag frågar också av rent intresse: Hur känns det med den nya produkten?

För Anton är känslan av att vara helt ärlig mot kunden också lika viktig.
– Jag säger alltid det jag tycker, berättar han. Får jag en fråga om det är bättre att laga än att köpa nytt så svarar jag ärligt vad jag tycker blir bäst.

För Anders som butikschef påminner jobbet på Din Elon om att driva eget.
– Jag får samma frihet som om butiken var mitt eget företag, säger han. Men jag får hjälp med administrationen. Det gör att jag hinner vara en i teamet och aktivt medverka till att lösa det som ska lösas genom att vi alla hjälps åt.

Anders tycker det är jätteviktigt med skratt för att trivas på jobbet.
– Trivs vi som jobbar tillsammans gör vi ett mycket bättre jobb i alla led för vår kund. Att hjälpas åt är så kul och pepp och stöd skapar en skön gemenskap. En gemenskap i vilken också våra kunder ingår, avslutar Anders Vestlund chef i Elonbutiken på stan i Söderhamn.

Låter det intressant? Klicka här för att komma i kontakt med oss!