Det lokala försäkringsbolaget som ger mer

På Dina Försäkringar Västra Hälsingland Dalarna är medarbetarna stolta över att ha en av marknadens mest generösa barnförsäkringar. Lokal närvaro och blixtsnabb service är annat som bidrar till konkurrenskraft och nöjda kunder.

Dina Försäkringar skänker pengar till Barncancerfonden

Dina Försäkringar Västra Hälsingland Dalarna är ett lokalt, fristående försäkringsbolag som funnits i trakterna ända sedan 1860-talet. Förutom att de finns på

Linda Telefjord, Försäljningschef Dina Försäkringar Västra Hälsingland Dalarna

plats rent fysiskt, har de gott om personal och mycket hög tillgänglighet via telefon.

–Jag vågar påstå att inget försäkringsbolag kan konkurrera med hur snabba vi är att svara i telefon. Vid minsta fundering är det bara att ringa oss, det behöver inte handla om skadeanmälan, säger Linda Telefjord, försäljningschef för Dina Försäkringar Västra Hälsingland Dalarna

Läs mer: Här finns närmaste kontor

Sett ur ett Sverigeperspektiv är Dina Försäkringar ett ganska litet bolag, men hemma i Hälsingland har de stora marknadsandelar. Även i Dalarna är de på frammarsch. Förutom sakförsäkringar har de i många år tillhandahållit barn- och ungdomsförsäkringar, en produkt som nyligen fått ny skepnad.

För att befästa stoltheten över en bra produkt ger Dina Försäkringar 100 kronor för varje nytecknad barn- och ungdomsförsäkring till Barncancerfonden året ut. Oavsett antalet försäkringar blir det minst 25 000 kronor i år.

–Vi ser som försäkringbolag den kris som många familjer hamnar i på grund av sjukdom. För oss känns det självklart att där vi hjälper våra kunder även är med och stöttar för forskningen framåt, säger Linda Telefjord

Läs mer: Så här fungerar en barnförsäkring

Cancer är för övrigt en av de allvarliga sjukdomar som försäkringen ger ersättning för direkt vid diagnos. Andra exempel är anorexi och bulimi som Dina försäkringar, till skillnad från andra bolag, ger ersättning för utan krav på vårdbidrag från Försäkringskassan.

–Vi har generösa villkor med få begränsningar och inga helt undantagna sjukdomar. Vi ägs av våra kunder, inte av aktieägare som ska ha vinster. Det gör att vi kan ge lite mer till kunderna, säger Linda Telefjord.