Maria: Nystart för Sandå i Västerås!

Vad vill kunderna ha av sin hantverkare? Sandå har tagit reda på det och lovar att jobba hårdare än alla andra med en rad punkter. Vi har träffat Maria och övriga i den helt nya ledningsgruppen hos Sandå i Västerås!

Sandå finns på 70 platser i landet och har runt 2.000 medarbetare

Sveriges största hantverkarföretag Sandå finns på 70 platser i landet och har runt 2.000 medarbetare. De finns i Västerås sedan många år, men hela ledningsgruppen är ny. Vi kliver in genom dörrarna på Tallmätargatan och hittar Maria Blomkvist som är platschef.
Här finns också kalkylatorn Stefan Inerud och projektledaren Peter Johansson. Alla är nya på jobbet, men inte i branschen. Ett gediget kunnande och rejäl framåtanda borgar för ett nytt fräscht tankesätt.

26 hantverkare i hela länet
Härifrån sköter gänget kontakterna med kunder av både stora och små format. Det kan vara allt från privatpersoner som vill ha hjälp med att måla om i vardagsrummet hemma, eller större jobb åt kommunen till exempel. De 26 hantverkarna från Västerås Sandå-kontor rör sig ledigt i hela länet.
– Vi är lokala men ändå inte. Målarna bor utspritt över länet så vi är snabbt på plats där vi behövs, förklarar hon.

Sandå Västerås har ny ledning
Sandå Västerås har ny ledning

Kundernas önskemål blir löften
Det är en bransch där många vill göra sig sedda och hörda, och det är ett hårt jobb att befinna sig i framkant. Sandå i Västerås har i år lagt i en ny växel och bestämt sig för att jobba ännu lite hårdare. Det är kundfokuserat och det är också härifrån som löftena kommer. För kunden är det viktigt att hantverkaren passar tider, gör ett prickfritt arbete med kvalitet från grunden, tar ansvar utan att skylla ifrån sig och självklart visar respekt. Det här har blivit rättesnöret.
– Jag törs nog säga att vi jobbar mer än många andra med det här. Med vår nya ledningsgrupp i Västerås jobbar vi jättehårt mot samma mål, i grupp. Jag som platschef är otroligt strukturerad, engagerad och har en öppenhet mot personalen vilket jag tycker är otroligt viktigt för utveckling och förbättring.

Många nya projekt
Det målinriktade arbetet tycks göra skillnad, responsen från kunderna har varit riktigt bra och det kommer in allt fler förfrågningar. Samtidigt jobbar vi en hel del med vårt förbättringsarbete.
– Vi har några jättespännande nya projekt som jag verkligen ser fram emot att få dra igång. Jag gillar verkligen att vara med på ett bygge från grunden och se hur det växer fram, berättar Maria med eftertryck.
– Framför allt känns det roligt att jobba mot ett mål där vi alltid levererar ett hantverk som både kunden är nöjd över och som vi kan vara stolta över, avslutar hon.
Vill du komma i kontakt med Sandå i Västerås?

Slå en signal på 021-18 10 90 eller besök sanda.se!