Falubon Björn om den personliga servicen hos Rolf Ericson Bil: ”Det är en trygghet att lämna bilen till någon som verkligen känner den”

Att äga en bil behöver inte innebära att man ska vända sig till olika företag för att få vardagen att fungera. På Rolf Ericson Bil satsar man på ett komplett upplägg som täcker hela kedjan av biltjänster, med personliga servicetekniker som ger en smidigare kundupplevelse på serviceverkstaden.

Björn varit en trogen kund hos Rolf Ericson Bil i många år. Förutom ett 20-tal köpta bilar, som också servats och reparerats av företaget är det personliga bemötandet ett viktigt skäl till att han återkommit under alla år.

– Det underlättar för kunderna att bara kunna lämna bilen hos oss och få flera ärenden uträttade samtidigt. I vårt nya glascenter kan man till exempel åtgärda stenskott eller byta vindrutor medan bilen ligger inne för annan service. Istället för att behöva åka till många olika verkstäder utspritt över flera tillfällen räcker det med ett enda besök.

Som personlig servicetekniker på Rolf Ericson Bil i Falun har Niklas Sten hjälpt många bilägare att få den service de behöver. Utöver företagets breda helhetskoncept är kontakten med kunderna en viktig pelare i verksamheten.

– I min roll som personlig servicetekniker är jag med kunden från den första kontakten ända tills arbetet slutförts. Jag sköter bokningen och tar hand om bilen hela vägen, vilket innebär att kunden bara behöver ha en enda kontakt i verkstaden. Det gör processen både lättare och snabbare samtidigt som vi minskar risken för missar, säger Niklas.

Vill du veta mer? Här kan kan du läsa mer om Personliga Servicetekniker hos Rolf Ericson Bil

”Istället för att behöva åka till många olika verkstäder räcker det med ett enda besök hos oss”, påpekar Niklas Sten.

En av de bilägare som Niklas brukar hjälpa är Falubon Björn Östblom. Ända sedan 1960-talet har Björn varit en trogen kund hos Rolf Ericson Bil, från vilka han köpt uppemot 20 bilar som också servats och reparerats av företaget. För honom är just det personliga bemötandet ett viktigt skäl till att han återkommit under alla år.

– Oavsett vem man träffar eller i vilket ärende man är där möts man alltid av trevlig personal som gör sitt bästa för att hjälpa en. De försöker alltid lösa problemen på ett effektivt sätt och har inställningen att ingenting är omöjligt, säger Björn.

Du vet väl att du kan boka tid hos din Personliga Servicetekniker direkt på hemsidan? Boka direkt här.

Att även ha en personlig servicetekniker att vända sig till i verkstaden har gjort kontakten ännu enklare, konstaterar Björn Östblom.

– Jag har fått stort förtroende för Niklas och vet att jag alltid kan nå honom på ett direktnummer om jag skulle ha några frågor. Den typen av dialog har stor betydelse för att man ska känna sig säker och omhändertagen som kund. Det är helt enkelt en trygghet att lämna bilen till någon som verkligen känner den.

Att skapa kundorienterade lösningar är viktigt för den som vill ligga i framkant. Det menar Peter Palmqvist, vd på Rolf Ericson Bil, som tror på en spännande tid framöver för företaget.

– Vi verkar i en föränderlig bransch och ser med nyfikenhet på de möjligheter som finns för att fortsätta utvecklas. På Kolonnen i Falun bygger vi till exempel en helt ny anläggning med inflytt efter sommaren, som kommer att ge ytterligare ett lyft i verksamheten. Vi tar sikte på framtiden och de tjänster som vi kan erbjuda människor för en enklare vardag.

Vill du veta mer om Rolf Ericson bil och hur vi kan underlätta ditt bilägande? Läs mer här.

Hos Rolf Ericson Bil får du hjälp med allt som rör din bil

  • Serviceverkstad
  • Transportbilsverkstad
  • Skadecenter
  • Däckcenter
  • Glascenter
  • Bilvård
  • Hertz hyrbilar
  • Automattvätt
  • Drivmedel
  • Gör-det-själv-tvätt
  • Reservdelsbutik
  • Försäljning av nya och begagnade bilar samt transportbilar
  • Paketeringslösningar för finansiering, försäkring och serviceavtal gör bilägandet extra smidigt