Däck på hotell – Sparar tid och utrymme för fler och fler

Du har ont om tid och utrymme och gruvar dig för att byta däck?
Kanske läge låta proffsen ta hand om allt - skifte, kontroll, tvätt och förvaring?
– Vi märker en kraftig ökning av privatkunder, säger Pehr Fransson på Örebro Bilringar som byggt nytt stort däckhotell.

Pehr och han kollegor står redo inför en ny däckbytarsäsong

Anrika däckverkstaden Örebro Bilringar – grundad redan 1962 på Holmen i Örebro – flyttade till Aspholmen våren 2017.
–  Vår nya däckverkstad ligger bra till i ett område med många företag, säger Pehr Fransson.
De gamla kunderna hittar fortfarande till ”sin” däckverkstad, samtidigt som nya kunder upptäcker Örebro Bilringar – inte bara företag.
– Privatkunderna ökar, säger Pehr Fransson som driver Örebro Bilringar tillsammans med Eric Jakobsson.

 

Förr åkte man till däckverkstad för att skifta däck, i dag räcker det inte med.
– Fler och fler vill att vi ska förvara däcken också, säger Pehr Fransson.
För att möta det nya behovet har Örebro Bilringar byggt ett däckhotell i anslutning till nya verkstaden i Aspholmen.
– Det är stort, säger Pehr Fransson.
–250 kvadratmeter, sju meters takhöjd, vi kan ta in 5000 däck nu och vi kan utöka kapaciteten i framtiden om det skulle behövas.

Läs mer om vårt däckhotell här!

Varför ökar andelen privatkunder tror du?
– 
Det finns nog flera skäl, säger Pehr Fransson.
–Det är tryggt, bekvämt och enkelt. Man bokar själv en tid som passar online. Sedan kör man hit, tar en kopp kaffe och åker härifrån med nya däck inom en kvart.

De andra skälen?
– Folk har svårt få tiden att räcka till i dag. Man har jobb, familj, barn, aktiviteter, man ska hinna med allt. Det tar tid att byta själv och man kanske inte har utrymme förvara däcken man inte använder.
Skifte av däck, tvätt, kontroll, förvaring och försäkring ingår om man checkar in sina däck hos Örebro Bilringar.

Har du också ont om tid? Klicka här för att boka tid ett däckbyte!

Daniel Gundersen är en trogen och nöjd kund hos Örebro Bilringar.
– Jag har anlitat Örebro Bilringar i många år, både som företagare och privat. Idag är jag anställd så jag är privatkund nu.

Får jag problem, punktering till exempel, vet jag att jag kan ringa och få hjälp av snabbt. Det är en trygghet.

Varför har du fortsatt vara kund hos Örebro Bilringar?
– 
För mig är det ett enkelt val. Det är skönt slippa krångla med däckbyten och det är tryggt. Jag vet att jag alltid har bra däck. De håller ju koll på dem och säger till om jag behöver byta.

Som stamkund har Daniel Gundersen upptäckt en annan fördel – den personliga servicen.
– Man lär ju känna varandra. Får jag problem, punktering till exempel, vet jag att jag kan ringa och få hjälp av snabbt. Det är en trygghet.

Missa inga uppdateringar. Följ oss på Facebook!

Till sist:
Pehr Franssons reaktion när han får höra vad Daniel Gundersen sagt:
– Sa han så? Vad kul. Det är faktiskt så vi vill att det ska vara. Får en kund problem gör vi allt vi kan för att hjälpa dem så snabbt som möjligt.

Vill du lära dig mer om däck? Klicka här för att komma till vår Däckskola!