Mittmedia hårdsatsar på native – anställer projektledare

Nativeannonsering ökar stort, även hos Mittmedia som är Sveriges största lokaltidningskoncern. Nu förstärker man ytterligare och rekryterar en projektledare.
Native

Nativeannonsering

Nativeannonser är digitala annonser som till form, utseende och funktion uppför sig precis som det vanliga nyhetsinnehållet på en sajt.

Artiklarna som nativeannonser leder till får ofta fantastisk trafik, många delningar och användarna stannar länge för att läsa. Skillnaden mot nyheter är helt enkelt att en annonskund står bakom och att artikeln är annonsmärkt men resultatet mynnar ofta ut i läsvärda texter, sevärda videoklipp och snygga bilder precis som när vanliga journalister gör ett reportage.

Mittmedias nativerbjudande är populärt. Många av bolagets företagskunder märker hur lönsamt och relationsbyggande den här typen av marknadsföring kan vara.
– Det handlar helt enkelt om att man som företag på ett intressant och relevant sätt lyckas berätta om sig själv och det man gör bäst. Ett bra innehåll och en bra rubriksättning gör att användarna på sajterna och apparna blir intresserade, säger Henrik Sekander som är affärsområdeschef för nativeannonsering inom Mittmedia.

Läs mer och sök jobbet här 

”Spindeln i nätet”
Nativeannonseringen går så bra att Mittmedia nu rekryterar en projektledare. Rubriken på platsannonsen letar efter ”spindeln i mittmedias nativenät”. Rollen handlar helt enkelt dels om att hjälpa säljare och kunder så att det blir rätt leverans av text, foto, video och allt annat blir så bra det bara är möjligt oavsett var vår kund befinner sig geografiskt och dels om att löpande hålla koll på hela maskineriet så att affären blir riktigt bra för alla parter.

Samtidigt är det en ganska komplex affär. Den skiljer sig från vanliga annonser i att det är viktigt att ha en känsla och förståelse för vad som kommer att gå hem hos kundens kund.

– Ja, det funkar inte att kränga billig köttfärs med nativeannonsering. Projektledaren måste både våga ifrågasätta och våga vägleda. Vad blir bäst, egentligen?

Rätt person går att hitta
Även om jobbet inte är helt enkelt är Henrik Sekander övertygad om att rätt person finns. Kanske jobbar hen redan i Mittmedia?

– Så kan det vara. Dels är jag helt säker på att vi har kompetenta medarbetare i Mittmedia som skulle fixa detta jobb galant, men jag hoppas givetvis på många sökanden utifrån också. Kanske har hen jobbat som projektledare på reklambyrå eller med kvalificerad försäljning innan? Detta är ett av branschens mest spännande jobb, avslutar Sekander.

Låter det som något för dig?
Passa på att läsa platsannonsen och söka jobbet här!