Emma i Köping står bakom Sveriges mest nöjda kunder

Vissa tycker att småbröder är jobbiga. För Emma Thorsell är lillbrorsan en riktig icebreaker, inte minst i jobbet på Länsförsäkringar Bergslagen i Köping. Och kunderna jublar.

Emma Thorsell, bankrådgivare på Länsförsäkringar Bergslagen i Köping, ställer snabbt om från jobb med många trevliga kundmöten, till att hämta dottern på förskolan.

Köping har inte fostrat så många ishockeystjärnor. Dragan Umisevic, Johan Gustafsson – och så Daniel Gunnarsson, Emmas lillebror. Den storväxta backen spelar numera i Leksands IF, och Emma följer tillsammans med sin dotter Leah varje skär morbror tar på isen och är hans största supportrar. Men han är också en person som Emma gärna namedroppar i kundmöten.
– Häromdagen kom det in ett par kunder i AIK-tröjor, precis när AIK skulle möta Leksand, så då kunde vi prata lite om det. Jag och min bror är jättenära, och jag pratar gärna om honom, säger Emma.

Det är väldigt häftigt med Länsförsäkringar, att alla kunder är lika viktiga

Toppar sex kategorier
Kundrelationen är viktig i jobbet som bankrådgivare på Länsförsäkringar Bergslagen i Köping. Och ett av de främsta skälen till att Emma sökte sig till Länsförsäkringar på hemmaplan efter att ha pendlat till en annan bank i Västerås i flera år.
– På mitt förra jobb fick jag ägna de första tio minuterna av ett kundmöte åt att försvara arbetsgivaren. Nu är det något helt annat. En skön arbetsmiljö, en sund arbetsgivare och trevliga kunder, säger hon.

Länsförsäkringar hamnar varje år i topp när Svenskt Kvalitetsindex gör sina mätningar om Sveriges nöjdaste kunder. I år toppar de hela sex kategorier – bland annat Privat bank och Bolån.

Funderar du på att byta bank? Här kan du läsa om att bli bankkund hos oss.

Emma Thorsell tror att närheten till kunderna är en av orsakerna till att Länsförsäkringar har Sveriges mest nöjda kunder.

Alla kunder lika viktiga
Att som liten bank på en relativt liten ort kunna ha öppet 9-16 varje vardag är unikt. Tillgängligheten och närheten till kunderna tror Emma är en av orsakerna till de fina kundbetygen.
– Det är väldigt häftigt med Länsförsäkringar, att alla kunder är lika viktiga. Det spelar ingen roll vilken storlek du har på ditt sparande, alla får samma hjälp.
Orsaken är förstås att Länsförsäkringar är kundägt. Även om det ibland blir lite väl mycket fokus på det, enligt Emma.
– Vi kunde vara lite mer kaxiga med vårt erbjudande också – att vi har bra priser och en bra produkt. Vi försöker att vara det på kontoret här i Köping, och det har börjat synas i siffrorna.

Hårt jobb att hämta
Att kunna ha fullt fokus på jobbet när hon är där, och sen snabbt ställa om till familjen är mycket värt för Emma. Hon har alla hämtningar på förskolan, och det är ett idogt jobb.
– Min dotter Leah är livlig, precis som jag var. Hon älskar förskolan och det tar en halvtimme att mecka in henne i bilen varje gång. Då är vi geggiga och jättesura. Men nästa barn kanske är en lugnare variant.

Vill du kontakta oss, så hittar du våra kontaktuppgifter här. 

Sveriges mest nöjda kunder enligt SKI

Varje år gör Svenskt Kvalitetsindex (SKI) en undersökning om hur nöjda kunderna är i olika branscher. Kunderna får svara på en rad frågor och ranka de olika bankerna, försäkringsbolagen och fastighetsförmedlingarna.

Länsförsäkringar toppar i år flest kategorier, hela sex stycken:

  • Bolån
  • Privat Bank
  • Privat Försäkring
  • Privat Pension
  • Företag Försäkring
  • Fastighetsförmedling

Källa: SKI

Läs mer om utmärkelserna här!