”Personlig service är otroligt viktigt för oss”

Det går bra för Hyundai Center Stockholm som på bara två år har etablerat sig som en stark aktör i bilbranschen. Och målet är att fortsätta att växa genom att erbjuda kvalitet, kunskap och engagemang förenat med erfarenhet och kompetens.

På Hyundai Center ser man bilhandeln genom andra ögon. Man vill alltid leverera skräddarsydd lösning och ett förslag på vilken Hyundai som passar kundens önskemål, behov och livssituation.

Hyundai Center Stockholm grundades 2017 och är en del av MM Group. Henry Van Niekerk, platschef, berättar att de vill vara det självklara valet för Hyundai-affärer i regionen.
– Hyundai är ett fantastiskt varumärke och de har modeller som uppskattas av både barnfamiljer och miljömedvetna konsumenter. Alla bilar är tekniskt avancerade och de har dessutom utvecklat både hybrid- och elbilar för den breda marknaden, säger han.

Henry Van Niekerk och hans kollegor trivs bra i de nybyggda lokalerna på Murmästarvägen i Sätra. De har byggt upp en fullserviceanläggning och erbjuder både försäljning av nya och begagnade bilar, verkstad samt reservdelsförsäljning.
– Vi säljer allt från crossovers, elbilar, plugin-hybrider och stadsbilar. Sedan starten har vi nästan dubblat antalet anställda och vår kundnöjdhet fortsätter att öka. Det känns jättebra eftersom personlig service är otroligt viktigt för oss, säger Henry Van Niekerk.

För oss innebär det att vi vill erbjuda bra service och bygga en stabil relation med våra kunder. Det ska vara en upplevelse att köpa en ny bil.

Att köpa en bil ska vara en positiv upplevelse och det är något som man jobbar med på Hyundai Center

Han berättar att de har säljare från hela världen eftersom de anser att mångfald skapar nya idéer.
– Vi vill inte bara ta en order utan vi är traditionella säljare. För oss innebär det att vi vill erbjuda bra service och bygga en stabil relation med våra kunder. Det ska vara en upplevelse att köpa en ny bil.

Här kan du se vilka bilar vi har på lager

Säljarna på Hyundai Center Stockholm vill inte stressa kunderna. Att köpa en ny bil är en stor investering och det kan kännas skrämmande att kontakta en bilsäljare. Henry Van Niekerk vill tvätta bort branschens dåliga rykte genom en unik lösning.
– Våra kunder behöver inte komma in till oss om de känner sig obekväma med situationen. Vi kan träffas hemma hos dem, på ett café eller på deras arbetsplats, säger han.

Boka en provkörning hos oss eller där det passar dig

Efter några dagar får de en skräddarsydd lösning och ett förslag på vilken Hyundai som passar deras önskemål, behov och livssituation. Om kunden är positiv är nästa steg att boka in en provkörning.
– Det är en process att köpa en bil och vi följer med våra kunder hela vägen. Vi uppdaterar ständigt vår webb med nya modeller och information. Där kan våra kunder även boka in service, fråga efter en offert – eller boka in ett möte med oss.

En plugg i grillen? Det är framtiden. Gänget på Hyundai Center berättar gärna mer om miljöbilarna.

Utvecklingen i samhället går fort och Hyundai Center Stockholm är väl rustade inför framtiden. De satsar dessutom på hållbart bilanvändande med fokus på miljön.
– Vi berättar gärna mer om Hyundais miljövänliga hybrider, plugin-hybrider och elbilar. Hyundai har till exempel precis släppt en ny elbil som heter Kona. Vi har även tecknat avtal med en ny leverantör utan mellanhänder vilket bland annat innebär att priset på våra bilar har gått ner, avslutar Henry Van Niekerk.

Läs mer om vår nya kompakta SUV, Hyundai KONA, här – Välj mellan 100% el och bensin/diesel