Allt fler upptäcker succéföretagets elavtal – nu satsar Fyrfasen på Marcus och Sundsvall: ”Kunder sparar både tid och pengar”

Det har snart gått ett år sedan Fyrfasen Energi öppnade ett nytt kontor i Sundsvall. Marcus Larsson Locklund, säljare på orten, summerar den första tiden som både spännande – och givande.
– Jag trivs jättebra. Elbranschen kan vara svår att förstå sig på. Jag hjälper våra kunder att teckna schyssta och prisvärda elavtal, säger han.

Marcus Larsson Locklund är säljare i Sundsvall för starkt uppåtgående Fyrfasen Energi.

 

Den el som du förbrukar i ett hushåll brukar delas upp i hushållsel, el för uppvärmning och till varmvatten. Men det är inte alla villaägare som har tid eller rätt kunskap när de väljer elavtal vilket innebär att de ofta betalar flera tusenlappar mer per år. Marcus Larsson Locklund, säljare på Fyrfasen Energi, är väl medveten om problemet i sitt arbete med både företag och privatpersoner.
– För stora företag så kan det handla om miljoner – och för privata villakunder tusenlappar. Då vill man inte ligga 10 öre fel, säger han.

Läs mer om Fyrfasen elavtal här – prisvärda och schyssta elavtal utan krångel och överraskningar

Fyrfasen sätter stor stolthet i att värna om natur och miljö. Genom att handla med en lokal elleverantör är kunderna med och skapar förutsättningar för att även nästkommande generationer ska kunna vistas i naturen, skogen och kunna leva i och av fjällen på samma sätt som görs idag.

Marcus Larsson Locklund har arbetat inom både bankvärlden samt bemanning och rekrytering innan han klev in på Fyrfasens nya kontor i Sundsvall i början av juni förra året. Men det finns en sak som har följt med honom under hela hans karriär.
– Den röda tråden är sälj. Jag tycker att det är roligt att bygga upp kundrelationer. Det känns bra att jag kan göra skillnad för våra kunder, säger Marcus och fortsätter:

Jag vill att kunderna ska lita på mig och det finns inget bättre än att stänga en affär där alla parter är lika nöjda.

Fyrfasen är en lokal och personlig energipartner inom el, solceller och elbilsladdning. Marcus Larsson Locklund lyfter fram betydelsen av enkla elavtal. Han förklarar att det finns en uppsjö av elhandelsbolag och att alla säger att de kan spara pengar åt sina kunder.
– Det stämmer inte alltid, men vi lägger inte på en massa dolda avgifter. Vi redoviserar alltid vad som ingår i priset. Vi är en schysst och seriös energipartner, vilket certifieringen ”schysst elhandel” som är framtagen av Energiföretagen Sverige, borgar för, säger han.

Fyrfasen drivs av att skapa ärliga, trygga och långsiktiga relationer med sina kunder och har därför tagit fram ett antal tillförlitliga kundlöften – läs mer här

Marcus Larsson Locklund vill även lyfta fram Fyrfasens hållbarhetsarbete. De arbetar aktivt med frågan på flera plan vilket speglar sig i deras erbjudande.
– Alla privatpersoner som tecknar avtal med oss får 100 procent el från vind eller vatten, säger han.

Med Fyrfasen smidiga och smarta app kan kunderna själva kontrollera och styra sin energiförbrukning.

Fyrfasen har även tagit fram en app där kunderna själva kan kontrollera sin energiförbrukning och klimatpåverkan. Det är ett enkelt sätt att minska elräkningen, men det är även viktigt att be om hjälp. Det kommer att löna sig längden.
– Jag vill vara ett bollplank och hitta den bästa lösningen för både privatpersoner och företag, säger Marcus Larsson Locklund.

Här kan du läsa mer om appen och alla dess smarta och smidiga funktioner