Så fick de sitt drömbadrum – utan krångel

Ulrica och Pelle i Bollnäs hade funderat på att renovera badrummet i många år. Men det är ett stort projekt och många beslut att ta ställning till. Så de sköt renoveringen på framtiden. TIlls nyligen.
— När vi till slut bestämt oss och började ta in offerter så hittade vi en leverantör som kunde ta ansvaret för hela processen, från början till slut. Dessutom till ett fast pris. Det blev en fullträff och nu har vi vårat drömbadrum, berättar Pelle.

Bad & Värme har överraskat med bland annat en designad tvåldispenser och snygga handdukar som matchar det nya badrummet. En fin liten bonus tycker Pelle och Ulrica

I flera år hade Pelle och Ulrica känt att det var dags att renovera badrummet. Det gamla från 70-talet var slitet och nedgånget. Nyligen bestämde de sig för att det var dags och efter att de tagit in offerter från några olika företag föll valet på Bad & Värme i Bollnäs.
— De erbjöd oss en helhetslösning där de tog hand om allt från att anlita alla olika hantverkare och hela vägen fram till färdigt badrum. Och de gav oss ett fast pris.

Läs mer: Beställ ett komplett badrum till fast pris – Så funkar det!

I efterhand är Ulrica och Pelle väldigt nöjda, både med slutresultatet och med valet att anlita Bad & Värme.
— Badrummet blev ju helt fantastiskt och sättet de jobbar på har varit helt suveränt. I början gav de oss ett schema där vi kunde se vad som skulle ske under vilka dagar under hela renoveringen. Och vi har inte behövt krångla och ringa hantverkare som inte dyker upp eller något sådant, det har bara rullat på, berättar Pelle.

Uppskattad arbetsmetod
Hos Bad & Värme i Bollnäs har man märkt att många kunder värdesätter att de tar hela ansvaret fram till färdigt badrum.
— Absolut, det är väldigt uppskattat att vi tar på oss hela ansvaret, säger Dan Unger på Bad & Värme i Bollnäs.

Det är ordning och reda helt enkelt, det uppskattar kunderna

Dan Unger berättar att de inför varje projekt bokar upp hantverkare som de vet gör ett bra jobb. De skriver även en arbetsmiljöplan, en tidsplanering för hela renoveringen och kunden får all dokumentation innan arbetet drar igång.
— Det är ordning och reda helt enkelt och det uppskattar kunderna, när man som kund känner sig trygg kan man fokusera på det roliga med renoveringen, säger Dan.

Oväntat problem
Under arbetet hos Ulrica och Pelle upptäcktes ett oväntat problem under golvet som behövde åtgärdas innan arbetet kunde fortsätta.
— De upptäckte ett problem som de var tvungna att fixa, det gjorde att det tog en dag extra, men det gjorde inget för oss. Det viktiga är ju att det blir riktigt gjort och vi hade ju fått ett fast pris så det kostade inte oss något extra heller, berättar Pelle.

Tvingades kompromissa
För Ulrica och Pelle har det varit en spännande resa. Även om Bad & Värme har funnits med genom hela processen har det varit många beslut att ta ställning till.
— Vi har valt material och all inredning själva, berättar Ulrica.

Pelle och Ulrica hade länge funderat på att renovera det gamla badrummet. Nu är det gjort och de är väldigt nöjda med resultatet.

En oväntad effekt av renoveringen var att Ulrica och Pelle verkligen fick träna på att kompromissa.
— Tidigare har väl jag sagt att så här gör vi och så har Pelle sagt okej, men nu var han väldigt bestämd kring vad han ville ha, det blev ju nästan en chock för mig, säger Ulrica och skrattar.
— Jag ska ju stå ut med det här badrummet i 30 år, konstaterar Pelle och skrattar han också.
Stilmässigt var de inte helt på samma linje. Ulrica ville nämligen ha så mycket bling som möjligt, medan Pelle tänkte sig ett stilrent badrum i klassisk stil.
— Vi har blivit tvungna att kompromissa en hel del. Men vi har insett att vi faktiskt är rätt bra på det och vi blev ju faktiskt nöjda båda två till slut, säger Ulrica.

Det färdiga badrummet besiktigas
När badrummet var klart gjorde Bad & Värme en slutbesiktning.
— Vi träffar kunden om kollar att de är nöjda med allt. Det är det ena. Sen kontrollerar vi att allt är riktigt gjort. I slutändan får kunden alla dokument och certifikat som är viktiga att ha både för försäkringen och vid en eventuell försäljning, säger Kristina Unger på Bad & Värme.

För Ulrica och Pelle var det en häftig upplevelse att gå in i det nya badrummet första gången.
— Det var en riktig wow-känsla, berättar Ulrica.
— Och det är det fortfarande, det är svårt att förstå att det är samma rum, säger Pelle.

Läs mer: Bad & Värme i Bollnäs