Datorsupporten kommer hem till dig – Hemservice lockar allt fler
– De större kedjorna har inte samma möjlighet att ta sig tid – eller ge det lilla extra till sina kunder på samma sätt som vi gör, säger Per Hammarling, tekniker på Alina som är återförsäljare av datorprodukter och experter på IT-lösningar.
Datorsupporten kommer hem till dig – Hemservice lockar allt fler
Tänk dig att du sitter vid datorn och helt plötsligt blir skärmen svart. Du trycker på alla tangenter, drar ut sladden och kopplar in den igen, men till slut inser du att det är dags att be om hjälp. Per Hammarling har arbetat som tekniker på Alina i Östersund i fyra år och han är van vid alla typer av problem inom IT och datorer.
– Vi har en välsorterad butik och en bra verkstad, men vi tror på det personliga mötet. Jag gör hembesök hos våra kunder och vi arbetar både snabbt och effektivt, säger han och förklarar att de även skräddarsyr lösningar om kunden efterfrågar andra alternativ.
Här kan du också boka ett hembesök från Alina!
Per Hammarling avslöjar att det ibland brukar bli en och en annan kopp kaffe när han är ute på hembesök.
– Men det gör inget. Våra kunder tycker om att när jag sitter ner och tar mig tid att lyssna på dem. Ibland behöver de hjälp med att uppdatera lösenord, koppla in en skrivare eller installera tv-kanaler. Om de har större problem som till exempel en kraschad dator så tar jag med mig den till vår verkstad, säger han.
Missa inga viktiga nyheter eller kampanjer. Följ oss på Facebook!
Vi vänder oss både till företag och privatpersoner
Alina grundades redan 1997 och de har lång erfarenhet av datorprodukter och IT-lösningar. Idag har de butiker ibland annat Uppsala, Norrköping och Stockholm samt e-handel. De etablerade sig i Östersund 2003 och har byggt upp en stabil kundkrets samt ett bra rykte i branschen.
– Vi vänder oss både till företag och privatpersoner vilket gör mitt arbete både roligt och omväxlande. När jag arbetar med våra företagskunder brukar jag bland annat montera och installera övervakningskameror samt överse större nätverks- och fiberinstallationer, säger Per Hammarling.
Här hittar du våra produkter för övervakning!
Alinas slogan är ”Hellre bäst än störst – DU är viktigast”. Han förklarar de inte strävar efter att bli störst utan att vara bäst på det de gör. Senaste åren har Alinas tjänst Hemservice ökat rejält bland privatpersoner och en stor anledning till det är införandet av rutavdrag på upp till 50 procent för IT-hjälp i hemmet.
– Vi är fem anställda i Östersund och vi är ett bra gäng som hjälper varandra. De större kedjorna har inte samma möjlighet att ta sig tid – eller ge det lilla extra till sina kunder på samma sätt som vi gör, säger Per Hammarling.