Så enkelt hjälper de företag och privatpersoner till rätt elavtal – Fyrfasens vd: ”Är alltid ärliga mot våra kunder”
– Energi är ett enormt spännande område och ständigt aktuellt i alla delar av samhället, säger hon.
Cecilia Norberg är vd på Fyrfasen Energi. Hon framhåller bland annat företagets smidiga och smarta app, där kunderna själva kan kontrollera och styra sin energiförbrukning.
Fyrfasen Energi grundades 1998 och idag har de kontor i Ånge, Sveg, Funäsdalen och Sundsvall. De säljer el till hela landet, men kallar sig för en lokal och personlig elhandelsleverantör inom el, solceller och elbilsladdning.
– Vi är ett stabilt, lokalt och tryggt företag. Fyrfasen bildades av flera bolag som tillsammans har gett oss över 100 års erfarenhet av elbranschen. Vi lever även i den vackra miljö som ger oss vår el, säger Cecilia Norberg, vd.
Fyrfasen Energi bedriver Schysst Elhandel – läs mer här
Det som har gjort att det lokala elbolaget har klarat sig bra i över 100 år beror bland annat på att de har kontor på små orter, pratar ett språk som både företag och privatpersoner förstår samt deras hållbarhetstänk. Genom åren har de även sett både nya och gamla elbolag komma och gå medan de har växt och utökat verksamheten. För knappt ett år sedan öppnade de ett kontor i Sundsvall.
– Just nu är det många nya aktörer på marknaden, men vi är trygga med vårt erbjudande. Vi är alltid ärliga mot våra kunder. Vi vill hjälpa dem hela vägen till rätt elavtal, säger Cecilia Norberg och berättar att hon även är stolt över certifieringen ”schysst elhandel” som är framtagen av Energiföretagen Sverige.
Läs mer om Schysst Elhandel hos Fyrfasen här
Alla privatpersoner som tecknar avtal med Fyrfasen får 100 procent el från vind eller vatten. De kan även välja tillvalstjänsten Bra Miljöval – en miljömärkning som ställer högre krav på producenten. Läs mer om Bra Miljöval här.
– Jag har själv bra miljöval. Vi är ett litet bolag, men vi försöker att göra det vi kan för klimatet. Vi var till exempel bland de första med att lansera snabbladdstationer för elbilar i vår del av landet för sex år sedan, säger hon.
Cecilia Norberg berättar att det är viktigt för Fyrfasen att ligga i framkant, både inom området hållbarhet, men även den digitala utvecklingen. De har bland annat lanserat en app där kunderna själva kan kontrollera och styra sin energiförbrukning.
– Det är gynnsamt både för miljön och elräkningen. Vi måste arbeta med flexibilitet över hela landet så att vi inte belastar elnäten samtidigt. Att styra och kontrollera sin elförbrukning är ett steg på vägen så att vi kan säkra Sveriges elbehov i framtiden, säger hon.
Här kan du läsa mer om appen och alla dess smarta och smidiga funktioner